Autor: Wojciech Wiktor Pawlak (wpawlak_at_elka.pw.edu.pl)
Data: Fri 22 Jan 1999 - 10:13:09 MET

On Fri, 22 Jan 1999, aurelpio wrote:
> Czy w okolicach Kowar są jakieś jeszcze czynne sztolnie lub korytarze po
> starych kopalniach?
> czy tam teraz można jakoś wejść i coś wygrzebać - jakieś ciekawe minerały
> lub rudy ?

Jeszcze powinno dzialac inhalatorium radonowe w dawnej kopalni uranu, ale trzeba miec troche duzo wiosen na karku, zeby tam wejsc (przynajmnije tak bylo, o ile sie orientuje) - ze wzgledu na podwyzszony :-) poziom promieniowania pacjentami inhalatorium mogli byc ludzie w wieku poprodukcyjnym. Poza tym o wiele latwiej chyba natknac sie na haldy, ktore eksploruje sie o wiele prosciej i bezpieczniej. Z rzeczy do znalezienia to hematyt, magnetyt, inne mineraly rudne oraz oczywiscie przy odrobinie szczescia blenda uranowa. Spece od mineralow obecni na tej liscie wymienia pewnie dluga litanie _______nitow, ___tytow i innych dziwnych cudow, ktore tam sa. Mam nawet mape z zaznaczonymi haldami i ich zawartoscia, ale mapa jest w domu a ja w akademiku, tak wiec prosze o cierpliwosc.
Pozdrawiam...

       /     Wojciech Pawlak          //
     /  W.Pawlak_at_elka.pw.edu.pl     //

   / www.elka.pw.edu.pl/samorzad //