Autor: Radoslaw Rek (rek_at_cbk.waw.pl)
Data: Mon 20 Jan 1997 - 12:12:58 MET

On Mon, 20 Jan 1997, Andrzej Kasperowicz FUW Instytut Chemii wrote:

> Czy moglby pan przeslac wiadomosc o meteorytach rowniez na liste dysk.
> mineraly_at_pluton.pol.lublin.pl
>
> Czy orientuje sie pan kiedy odbeda sie jakiekolwiek wystawy
> mineralogiczne? Prosilbym rowniez o ich ogloszenie na w/w liscie., a
> takze rozpropagowanie listy wsrod geologow i mineralogow.
> Dziekuje i pozdrawiam...
>
> (^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^)
> ( Andrzej Kasperowicz )
> ( andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl )
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Z tego co wiem gieldy mineralogiczne odbywaja sie dwa razy do roku w aulii politechniki warszawskiej. Na wiosne i na jesieni. W zeszlym roku np. na poczatku marca.
Oprocz nich sa organizowane dodatkowe kiermasze przedswiateczne.

Poza politechniczna milosnicy mineralow i skamienialosci zbieraja sie takze w Muzeum Techniki NOT. Bodajze co dwa tygodnie.

Aktualnych terminow nie jestem w stanie podac. Sa to gieldy, gdzie mozna kupic nawet plytke meteorytu.

Jesli chodzi o muzea warszawskie,
w ktorych prezentowane sa mineraly to Muzeum Ziemi, Muzeum Geologiczne oraz Muzeum Geologiczne na Wydziale Geologii UW przy ulicy Zwirki i Wigury.
Skamienialosci mozna rowniez podziwiac w gablotach nalezacych do Wydzialu Biologii w budynku
Obserwatorium Astronomicznego przy ul. Aleje Ujazdowskie 4. W gablotach nalezacych do astronomow znajduja sie tam rowniez drobne odlamki metorytow polskich. Odlew metorytu Baszkowka jest prezentowany w Muzeum Geologii (Rakowiecka rog Wisniowej) razem z odciskami czterech gatunkow polskich dinozaurow z okolich Miechow_Staporkow. Meteoryty z Pultuska i Lowicza znajduja sie natomiast w Muzeum Ziemi.

Mysle, ze jesli ktos jest zainteresowany mineralami/skamielinami to wizyta na gieldzie politechnicznej pozwoli sie zorientowac w tego rodzaju imprezach organizowanych w innych miastach np. Katowicach.

Ostatnio zadzialal tam jakis klub dla osob interesujacych sie podobna tematyka.

Radek Rek