Autor: Andrzej Kasperowicz (A.Kasperowicz_at_plymouth.ac.uk)
Data: Thu 28 Nov 1996 - 17:49:28 MET

> Witam,
> jesli poswiecasz czas przybyszom z kosmosu a nawet je kolekcjonujesz
> napisz prosze mi o tym.
> Meteoryty sa na tyle wdziecznym tematem , ze mnie zniewolily.
> Marek Scibior.

Mnie tez zniewolil widok duzych meteorytow zelaznych (lub Fe-Ni) przepilowanych na pol - maja niezwykle ciekawa strukture "laminatu" - poszczegolne "wlokna" metalu przeplataja sie ze soba - az to wrecz wyglada na dzielo jakiejs istoty rozumnej - czy ktos sie spotkal z interpretacja tego zjawiska?
Meteorytow, nietety, nie zbieram z tego prostego powodu, ze trudno je znalezc, a raczej odroznic od innych otaczajacych skal. Naukowcy tym sie zajmujacy poszukuja ich zwykle, z oczywistych wzgledow, na ladolodzie Antarktydy.
Tam chyba wlasnie znaleziono "slawny" meteoryt z Marsa, w ktorym znaleziono cos na ksztalt "robaczka" z Fe3O4, a co mogloby byc pozostaloscia po marsjanskiej bakterii (niektore bakterie wytwarzaja magnetyt, ktory im pozniej sluzy za kompas).

Pozdrowienia...

AK