Autor: Krzysztof Zacharz (zach_at_ietu.katowice.pl)
Data: Mon 20 Jan 1997 - 12:43:52 MET

Informacja z Katowic

Na Wydziale Nauk o Ziemi na Uniwersytecie Slaskim w Sosnowcu dwa razy do roku odbywaja sie gieldy mineralow i skamienialosci. Jedna z nich ma miejsce na wiosne w okolicach przelomu marca i kwietnia (zmian czasu z zimowego na letni), druga jesienia w nastepny weekend po Swiecie Zmarlych. Dokladne terminy podam blizej gieldy. Sa to imprezy dwu dniowe sobota/niedziela, ostatnia impreza trwala trzy dni 9,10,11 listopada. Oprocz wymiany, handlu mineralami skamienialosciami itp w Sosnowcu ma miejsce sesja popularnonaukowa, na ktorej pracownicy US wyglaszaja zazwyczaj interesujace referaty mniej lub bbardziej zwiazane z Naukami o Ziemi.

Wiem ze podobne gieldy odbywaja sie w Gliwicach na Politechnice Slaskiej w okolicach 4 grudnia (Barborka), w podobnym terminie na Akademii Gorniczo-Hutniczej w Krakowie oraz w Kielcach (choc nie wiem jak czesto). W Katowicach dwa razy do roku w "Spodku" odbywa sie gielda organizowana przez osoby prywatne w kilka tygodni po gieldzie w Sosnowcu.

Pozdrowienia Krzysztof Zacharz