Re: Odp: Re: Odp: Re: nikiel Raneya

Autor: <paw-p_at_wnoz.up.wroc.pl>
Data: Tue, 13 Nov 2012 15:56:06 +0100

> Bede wiedział za tydziń jaki to materiał i napiszę. Ten "kubeł" wykonany
> jest metodą skrawania z odpowiedniego bloku przez niemiecka firme
> zajmującą się przemysłem zbrojeniowym także mam zaufanie do tego.
>
> Możesz coś wiecej napisać i tych magnesach? Rozumiem że to nie sa zwykłe
> mieszadła magnetyczne jakie oferują w sklepach z namagnesowanymi pręcikami
> w obudowie teflonowej? myślisz ze nikiel Raneya nie przyklejałby się do
> mieszadełka? A co z temperatura, w której ponoć tracą swoje wlasciwosci
> magnesy neodymowe?

Napisałem niejasno, przepraszam.
W podobnej sytuacji (ale nie był to auloklaw, a szklany
reaktor)zastosowałem rozwiązanie partyzanckie. Kawałek stalowego gwoździa
pomalowany epoksydem jako mieszadełko i dwa magnesy przymocowane do
kawałka stalowego płaskownika obracane silnikiem krokowym z pięciocalowej
stacji dysków. Magnesy walcowe tworzą ramiona U, w połowie podstawy tej
litery przykręcony wałek silnika. Sterownik silnika samoróbny.
Magnesy neodymowe nie lubią powietrza, nie należy więc dziurawić
aluminiowego pokrycia. Powoduje to drobny problem z przymocowaniem
magnesu.

Pozdrawiam,
Paweł