Odp: Re: Odp: Re: Odp: Re: nikiel Raneya

Autor: <dredion_at_wp.pl>
Data: Wed, 14 Nov 2012 20:06:58 +0100

Dnia Wtorek, 13 Listopada 2012 15:56 <paw-p_at_wnoz.up.wroc.pl> napisał(a)

> Napisałem niejasno, przepraszam.
> W podobnej sytuacji (ale nie był to auloklaw, a szklany
> reaktor)zastosowałem rozwiązanie partyzanckie. Kawałek stalowego gwoździa
> pomalowany epoksydem jako mieszadełko i dwa magnesy przymocowane do
> kawałka stalowego płaskownika obracane silnikiem krokowym z pięciocalowej
> stacji dysków. Magnesy walcowe tworzą ramiona U, w połowie podstawy tej
> litery przykręcony wałek silnika. Sterownik silnika samoróbny.
> Magnesy neodymowe nie lubią powietrza, nie należy więc dziurawić
> aluminiowego pokrycia. Powoduje to drobny problem z przymocowaniem
> [...]

Dobry pomysł z tym gwoździem, choć nie wiem czy w rzeczywistości będzie to należycie działać, bo po pierwsze gwóźdź może słabiej mieszać cały roztwór niż sztabka magnesu, a po drugie ten gwóźdź może się namagnesować i nikiel się do niego przylepi. Ale warto będzie spróbować.

Zastanawiam się nad jednym, mianowicie po co budować mieszadło jak w sklepie można dostać wraz z grzaniem? Chyba że ono całkiem inaczej ma działać, jak tak to proszę, wytłumacz.

Pozdrawiam
Tomek