Re: kabel grzejny

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Sun 04 Dec 2011 - 21:46:59 MET

W dniu 2011-12-04 16:01, dredion@wp.pl pisze:
> Dziękuję za praktyczne porady. Tyle się naszukałem i nie natrafiłem na ten drut oporowy.
>
> Mam jeszcze parę pytań zanim zacznę majsterkowanie:
>
> 1. Czy drut można nawinąć również na górną część kolby i połączenia szlifowane?
> 2. Do jakiej bezpiecznej temperatury ogrzewać? Jednocześnie by woda się nie kondensowała.
> 3. Jaki regulator oświetlenia użyć? Może zainwestować w regulator temperatury do kabli grzewczych?
> 4. Jaką średnice drutu użyć? Są dostępne od 0,25 mm do 0,80
>
> Pozdrawiam
> Tomek

Widzę że Chcesz to zrobić po kosztach.

ad. 1 - Jeśli Nawiniesz drut na połączenie to może się ono rozszczelnić
bo będzie pracować. Na ogół nawija się takie płaszcze już za połączeniem
przyjmując że kolba ogrzewa się od źródła ogrzewania pod kolbą i jeszcze
jest wystarczająco gorąca żeby nic się nie kondensowało. Może użyj
mniejszej kolby ?

ad.2 - jakieś 10 stopni wyżej niż wynosi temperatura kondensacji przy
tym ciśnieniu jakie panuje w aparacie. Ja bym grzał do około 115 stopni.

ad. 3 - Umiesz używać lutownicy ? Jeśli tak to mogę co nieco
podpowiedzieć. Są regulatory fazowe za około 30 złotych i można
wysterować nimi nawet 1 kW i więcej. Ale trzeba umieć to polutować. Nie
jest to trudne.

ad 4. - Mniejsza średnica drutu spowoduje że jeśli coś pójdzie nie tak
to będą mniejsze zniszczenia gdyż dostarczy maksymalnie mniej mocy, ale
taki drut jest delikatny i można go wyciągnąć lub porwać. Ja bym
zaryzykował i dał 0,8 mm. No ale ty nie Możesz użyć jakiego Chcesz.
Wiedz tylko że grubszy drut wymagać będzie solidniejszego regulatora.

Pozdrawiam serdecznie,
MdG