Re: Ciekawe doswiadczenia i eksperymenty chemiczne na youtube.

Autor: Tomasz Plucinski <tomek_at_chem.univ.gda.pl>
Data: Mon 05 Dec 2011 - 10:23:44 MET

> Kanal na youtube z licznymi ciekawymi doswiadczeniami i eksperymentami
> chemicznymi, niektore sa malo znane:
> http://www.youtube.com/user/NurdRage
Dzieki za ten link. Wiekszosc propozycji jest znana, ale kilka wartych uwagi. Kompletnie nowa jest termofluorescencja kompleksów CuI z pirydyna. Zrobilem, bo to nieskomplikowane - i rzeczywiscie efekt jest piekny. Zapewne po zakonczeniu tegorocznego cyklu zrobimy dodatkowe zajecia i pokaze ten ewenement. I moze kilka iinych "na zyczenie"

> dluzej (nawet dni) niz te z luminolem.
> Ciekawe, ze miedz sie pokrywa cynkiem:
> http://www.youtube.com/watch?v=_g_ml8tAnWE
Róznica w nadnapieciu osadzania cynku

> [...]
> roznych doswiadczen z cieklym azotem, w tym zamrazanie cieklego azotu
> (prowadzony w naciaganym huraa-optymistyczno-komercyjnym stylu i z
> fahrenhajtami zamiast celsjuszy ;)):
> http://www.youtube.com/user/JeffersonLab
>
> Torturowanie zlotej rybki w cieklym azocie (zanim ja pozniej zolwie
> zjadly):
> http://www.youtube.com/watch?v=wwolYFGM9pU
>
> Czy zjawisko Leidenfrosta:
> http://www.youtube.com/watch?v=gjsMV1MglA4
> moglo ochronic w takim czasie zanurzenia tak mala zlota rybke przed
> odmrozeniami skrzeli (pomijam fakt, ze nie miala tam i tak czym oddychac)?
Obrzydliwa zabawa, na styku sadyzmu i glupoty. Rechocacego audytorium równiez.
Dzieki za maila tplucinski