Re: czytanie wzorów hydratów

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Wed 09 Feb 2011 - 06:14:15 MET

> Nazwy te zawierają podstawowy błąd techniczny: między jonem a
> wartościowością nie należy wstawiać spacji. Rozumiem, że ten
> wodorowęglan(II) sodu to wypadek przy pracy, więc w ogóle nie będę o
> nim wspominał! :-) Trochę dziwi mnie, że stosując głównie nazwy en i
> de, jednocześnie podajesz nazwy polskie wg systemu Stocka, który
> praktycznie poza Polską nie jest używany do prostych soli! Warto
> wiedzieć, że od 2005 roku IUPAC zaleca zupełnie kosmiczne nazwy
> systematyczne kwasów

Nie czuje sie w tej kwestii specjalista a i czasy akademii mam juz dawno
za soba wiec nie spotykam sie na codzien z takimi problemami. Nie bede
sie upieral, do papierow to zwyczajnie spisuje z butelek albo tak jak
podali inni dzialacze i sie nad tym nie zastanawiam zbyt mocno. A te
nazwy to napisalem jak mnie jeszcze w sredniej i na studiach uczyli.
Teraz malo mam do czynienia z takimi odczynnikami. Ale dzieki za rade,
bede pamietal zeby nastepnym razem nie popelnic jakiejs gafy.

Milego dnia,
MdG