Re: czytanie wzor體 hydrat體

Autor: krzysztof kleszcz <k.kleszcz_at_gmail.com>
Data: Tue 08 Feb 2011 - 19:45:21 MET

W dniu 8 lutego 2011 19:08 u偶ytkownik Andrzej Okuniewski <
andrzej.okuniewski@gmail.com> napisa艂:

> Ja bym raczej nie przywi膮zywa艂 do tego takiej wielkiej wagi...
> Moim zdaniem nie powinno si臋 w og贸le czyta膰 wzor贸w - od tego s膮 nazwy.
>
> Jak widz臋 HCl to czytam "chlorowod贸r".
>
> Jak widz臋 CuSO4*5H2O to czytam "pi臋ciowodny siarczan(VI) miedzi(II)".
>
> Jak mia艂bym czyta膰 np. taki wz贸r [Cp2Zr{渭2-P-P(NEt2)2}2ZrCp2]?
>
> Pozdrawiam,
> Andrzej Okuniewski

Ok, to te偶 jest jaki艣 argument. Ale je艣li pytanie brzmi "podaj wz贸r
pi臋ciowodnego siarczanu miedzi"? Um贸wmy si臋, 偶e trzeba odpowiedzie膰 s艂ownie
;)
Nie chodzi o to, 偶ebym przywi膮zywa艂 do tego du偶膮 wag臋, zwyczajnie chcia艂bym
wiedzie膰 czy s膮 na ten temat jakie艣 rekomendacje.
pozdrawiam
K.Kleszcz