Re: czytanie wzorów hydratów

Autor: Monika K. Pawelec <monika_katarzyna_at_wp.pl>
Data: Tue 08 Feb 2011 - 21:26:32 MET

> Ok, to też jest jakiś argument. Ale jeśli pytanie brzmi "podaj wzór
> pięciowodnego siarczanu miedzi"? Umówmy się, że trzeba odpowiedzieć słownie
> ;)
> Nie chodzi o to, żebym przywiązywał do tego dużą wagę, zwyczajnie chciałbym
> wiedzieć czy są na ten temat jakieś rekomendacje.

No to jeśli o to chodzi, to moim zdaniem powinno się mówić "razy".
Mnożenie między cząsteczkami w reakcjach chemicznych nie występuje, a
więc nie może owo "razy" pomylić się z reakcją. Z mówieniem "coś tam
kropka coś tam", jeśli mowa o związkach chemicznych, nigdy się nie
spotkałam. A powiedzenie "ce u es o cztery pięć ha dwa o" nasuwa myśl,
że mówimy o dwóch związkach chemicznych, nie związanych ze sobą. Tak
więc dla mnie najlogiczniejsze jest mówienie "razy". I pisanie owego
"razy" we wzorze chemicznym.
Pozdrawiam
Monika