Re: jak to jest z tym globalnym ociepleniem - wykradzione e-maile

Autor: krzysztof kleszcz <k.kleszcz_at_gmail.com>
Data: Fri 27 Nov 2009 - 10:42:07 MET

27-11-09, michal <murba@if.pw.edu.pl> napisał(a):

> (...)
> Wiec jeśli kto chce dyskutować naukowo powinien odnieść się do modelu
> zjawiska i dopiero w ramach modelu rozważać wyniki pomiarów, w tym
> pomiarów zmian temperatury. Tym bardziej, że każdy pomiar tez wymaga
> założenia modelu zjawiska.
> Pozdrawiam
> Fizyk

A tacy jestesmy pewni, ze modele ktorych uzywamy do opisu tych zjawisk są
poprawne?

Druga sprawa, trochę ciekawostka - jeszcze coś w temacie mi się
przypomniało, więc napiszę. W ciągu ostatnich lat, na skutek globalnego
ocieplenia, wzrasta ponoć poziom wód w oceanach na skutek topnienia
lodowców. Przy czym taki wzrost poziomu wód powinien powodować zmianę
momentu pędu (krętu) Ziemi, co z kolei spowodowałoby zmianę czasu trwania
doby. Oczywiści mowa o zmianach minimalnych, ale wielkości tego typu są
mierzone z dużą dokładnością. I okazuje się, że takiej zmiany nie
stwierdzono. Nie stawiam tego jednego argumentu przeciwko całej teorii
globalnego ocieplenia, chcę tylko zwrócić uwagę, że przeciwnicy tej teorii
też dysponują narzędziami naukowymi, choć są często uważani za "pieniaczy",
którzy chcą żeby dać im spokój i pozwolić dalej "śmiecić". A wyniki badań
tych "pieniaczy" (niekoniecznie są to podstarzali profesorowie wyrzuceniu z
uczelni) pokazują, ze w teorii zwolenników teorii są jednak jakieś luki
pozdrawiam
k.kleszcz