Re: jak to jest z tym globalnym ociepleniem - wykradzione e-maile

Autor: michal <murba_at_if.pw.edu.pl>
Data: Fri 27 Nov 2009 - 10:07:52 MET

Naukowcy kt贸rzy pisz膮 o roli CO2 nie s膮 idiotami, kt贸rzy nie nie wiedz膮,
偶e o efekcie cieplarnianym decyduje woda!
Jak pisa艂em trzeba patrze膰 na zjawisko jako na dynamiczny proces
NIELINIOWY ze z艂o偶onymi sprz臋偶eniami, w kt贸rych istotn膮 role pe艂ni CO2.
CO2 pe艂ni role podobn膮 do katalizatora i niewielkie zmiany w bilansie
(dynamicznym) mog膮 da膰 du偶e efekty. CO2 bierze udzia艂 w spalaniu ( i na
odwr贸t) i jego ilo艣膰 pozwala kontrolowa膰 przemiany energetyczne.
Analiza naukowa to model matematyczny zjawiska, "go艂e fakty" s膮
z艂udzeniem, zazwyczaj zwi膮zanym z naiwnym modelem liniowym i
wyobra偶eniem, 偶e pomiar temperatury Ziemi podobny jest do wsadzeniem
termometru w co艣 (jak np. u cz艂owieka gdy ma "gor膮czk臋").
Mo偶e dodam, 偶e r贸wnania zjawisk to bilanse energii, p臋du i ilo艣ci
sk艂adnik贸w (kinetyka chemiczna).
Wiec je艣li kto chce dyskutowa膰 naukowo powinien odnie艣膰 si臋 do modelu
zjawiska i dopiero w ramach modelu rozwa偶a膰 wyniki pomiar贸w, w tym
pomiar贸w zmian temperatury. Tym bardziej, 偶e ka偶dy pomiar tez wymaga
za艂o偶enia modelu zjawiska.
Pozdrawiam
Fizyk