Re: odzyskiwanie platyny

Autor: Krzysztof Mazurek <kmazurek660_at_wp.pl>
Data: Fri 07 Mar 2008 - 18:24:40 MET

 Panie Romanie

Bardzo dziękuję za wyczerpujace informacje .Jestem jednak bardzo uparty
ponieważ swego czasu byłem tłumaczem jakiejś wycieczki azjatów m,in z
Chin i Japonii.Najbardziej ciekawiło zwłaszcza Japończyków wielkość i
czas składowania tego mułu.Po paru latach jeden z nich pojawił się u
mnie z prośba abym wysuszył dla niego
kilka kilogramów tego osadu.Przekonywał mnie wtedy że jest to prawie
kopalnia szlachetnych metali , co więcej stwierdził iż metoda ich
wyodrębnioania nie jest skomplikowana.Dla potwierdzenia swoich słów
wykonał w szkolnym laboratorium w miarę nieskomplikowany proces
chemiczny po czym po kilku dniach dostarczył mi ok 2g srebrzystego
metalu mówiac że to platyna. Wtedy mnie to nie interesowało tym bardziej
że był rok 1986 i miałem inne plany. Pamiatkę jednak zachowałem i
niedawno dałem ja do analizy gdzie potwierdzono ze to platyna.Na tej
mojej działce jest ok 200-300 tys ton tego mułu z okresu przed roku 1967
.Zatem nadal jestem zainteresowany sposobem wyodrębniania platynowców i
Au.Robiłem już próby chlorowania woda jednak moim zdaniem metale te
istnieja tam w formie kompleksów i to jest już dla mnie problem .Nigdy
nie słyszałem o metodzie tlenkami azotu ani o metodzie mikrobiologicznej
dlatego jeżeli to możliwe proszę o więcej szczegółówBędę bardzo
wdzięczny. Niestety na literaturę fachowa nie mam co liczyć .

pozdrawiam Krzysiek

Brian Tracy w Polsce! Rewolucja w sprzedaży! Konferencja
'Nowa Psychologia Sprzedaży', 25 kwietnia 2008, Warszawa,
Hotel Marriott
http://klik.wp.pl/?adr=www.briantracy.pl&sid=250