Re: Re[2]: aktywnosc metali - sprzecznosc szeregu z doswiadczeniem ?

Autor: Adrian <scavender_at_interia.pl>
Data: Mon 24 Sep 2007 - 09:18:42 MET DST

Witam

>Cytuję: "Sód, jako pierwiastek o większej liczbie atomowej, jest
metalem bardziej reaktywnym chemicznie od litu." Taki jest wniosek z
doswiadczen, ktore przeprowadzili.
Wczesniejsze pytanie zatem pozostaje nadal aktualne

hehe przypomnialo mi sie jak syntetyzowalismy jodek rubidu - ponoc bdb lek
na kile i wole;)

> [...]
doswiadczen, ktore przeprowadzili.
Wczesniejsze pytanie zatem pozostaje nadal aktualne

Ano im wiekszy atom tym latwiej oderwac elektron i stad wieksza reaktywnosc

Co do szeregu napieciowego to myslalem, ze on ma zastosowanie w przypadku
wypierania jednego metalu przez drugi ze zwiazkow.
ogólnie litowce sie z szeregu wyłamujš - z tego co nas uczyli to litowce nie
wypierajš slabszych metali z r-row ich soli tylko reaguja z woda dajac
wodorotlenki.

Pozdrawiam
A.

Nowy dowód dla Twojego znajomego!