Re: Żelazo z kwasem siarkowym

Autor: Kazimierz Warmiński <kazimierz.warminski_at_uwm.edu.pl>
Data: Wed 19 Sep 2007 - 16:02:18 MET DST

> Jeśli tam są aniony chlorkowe, to jest to pewnie
> chlorek żelaza(III) a dokładniej jony kompleksowe
> jak np. [FeCl4]-.
>
> Po dodaniu amoniaku wytąca sie brązowy Fe(OH)3,
> a dokładniej uwodniony tlenek żelaza(III).

Tak sobie mysle na goraco. A czy nie powstanie mieszanina soli Fe(II) i
Fe(III). W takim przypadku zielona barwa przesączu pochodzilaby od soli
Fe(II), a po straceniu - brazowa barwa Fe(OH)3 "przytlumialaby" biala barwe
Fe(OH)2.

Kazik W.

P.S. Tak na marginesie. Jurek, widzialem Cie w telewizji (w Panoramie).
Gratuluje aplikacyjnego wykorzystania nauki. Jesli dobrze pamietam to
chodzilo o roztwory nanosrebra, czy tez cos mi sie pomylilo?