Re: Żelazo z kwasem siarkowym

Autor: Jerzy Peszke <j.peszke_at_rocketmail.com>
Data: Thu 20 Sep 2007 - 09:57:06 MET DST

--- Kazimierz Warmiński
<kazimierz.warminski@uwm.edu.pl> wrote:

> zielonym.
> Zaznaczam iz
> kolor?

> Tak sobie mysle na goraco. A czy nie powstanie
> mieszanina soli Fe(II) i
> Fe(III). W takim przypadku zielona barwa przesączu
> pochodzilaby od soli
> Fe(II), a po straceniu - brazowa barwa Fe(OH)3
> "przytlumialaby" biala barwe
> Fe(OH)2.
>
> Kazik W.
>
> P.S. Tak na marginesie. Jurek, widzialem Cie w
> telewizji (w Panoramie).
> Gratuluje aplikacyjnego wykorzystania nauki. Jesli
> [...]

Witam

Twoje wyjasnienia - wedlug mnie - maja sens ale .....
Zastanawiajace jest tylko jedno. Stosunek masowy wegla
do zelaza jest co najwyzej 95 - 5, stosunek molowy
..... a to juz jest inna bajka. Jesli tak bysmy
przyjeli, to jego stezenie (zakladajac ze cale zelazo
przereagowalo, co jest fizycznie niemozliwe) molowe
jest ponizej 0.1 mol. Druga sprawa - to zjawisko
wystepuje praktycznie tylko wtedy gdy przesacz
zostanie narazony na dzialanie powietrza przy pH 1 -
2. Bez dzialania tlenu tego nie ma. Ciekawostka.
Reakcja z zelazocyjankiem potasu jest ..... niezbyt
wyrazna. Jak najbardziej zachodzi, ale odnosnik w
postaci czystych jonow zelaza, nawet przy stezeniu
0.001mol/dm3 daje wyrazniejsza barwe. Zastanawiam sie
czy tu nie mamy do czynienia z jakims kompleksem?

Pozwolcie ze ustosunkuje sie do tego co pokazano w
telewizji. To jest po prostu normalna manipulacja. To
co pokazali jest tylko czesciowa prawda. Po pierwsze
nie ja, lecz byla to praca zespolowa. Po drugie nie
zrobilem a tylko pomoglem preparaty ustabilizowac.
Mozna powiedziec ze byla to tylko kropka nad i. Gdyby
powiedzieli iz calosc powstala w firmie ........
bylaby to kryptoreklama, a za to media ciagna ciezkie
pieniadze. A tak, na neutralnej politycznie uczelni we
wspolpracy z neutralnym politycznie szpitalem powstal
preparat do wspomagania leczenia pacjentow wszystkich
opcji. A ze nie wymieniono tam firmy ktora wpompowala
w badania pare zlotych ..... to chyba zalozono od
razu.

Pozdrawiam

Jurek

Jerzy (George) Peszke Ph. D.
Depatment of Organic Chemistry
Jan Dlugosz University
Armii Krajowej Av. 13/15
42-200 Czestochowa, Poland

Tonight's top picks. What will you watch tonight? Preview the hottest shows on Yahoo! TV.
http://tv.yahoo.com/