Re: Re: Re[2]: rozkład termiczny AgCl

Autor: wojtex <wojtex_tlen_at_tlen.pl>
Data: Tue 05 Sep 2006 - 08:16:54 MET DST

From: "Andrzej Kasperowicz" <andyk@spunge.org>
To: "Chemia popularnonaukowa." <chemfan@man.lodz.pl>
Sent: Monday, September 04, 2006 8:40 PM
Subject: Re: Re: Re[2]: rozkład termiczny AgCl

> A co ze slynnym wodorem in statu nascendi, czy to mit?

O ile wiem, redukcja tzw. wodorem 'in statu nascendi' jest procesem polegającym na bezpośrednim przekazaniu elektronu z powierzchni metalu do związku redukowanego. Wydzielanie się przy tym wodoru jest reakcją uboczną i zasadniczo przeszkadza a nie pomaga. Wygląda więc na to, że wodór 'in statu nascendi' to mit.

Wojtek