Re: Re[2]: rozkład termiczny AgCl

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Tue 05 Sep 2006 - 08:51:25 MET DST

> W chemii naprawde warto myslec i uruchamiac wyobraznie...
> t plucinski

Wyobraznia jest czyms wrecz nieodzownym. Lecz w chemii jako nauce scislej
liczy sie tez konkretna wiedza. Empiria mówi ze jesli cos dziala to
istnieje. Teoria próbuje nadazyc z róznym skutkiem za Empiria i przewidziec
z grubsza Empirie. Chemik ma intuicje, jesli jest z powolania to ma ta
intuicje niemalze od urodzenia, pózniej tylko ja rozwija. Krzysiek pisze ze
sposób dziala i podaje nam duze ilosci jakie otrzymal, nie ma podstaw by
koledze nie wierzyc. I jesli cos wychodzi to nie nalezy byc zadufanym w
swojej wiedzy twierdzac ze wyjsc nie powinno.

Kiedys pracowal u mnie w pracy pewien doktor, twierdzil ze wszystko wie i
wszystko jest w stanie podwazyc. Kiedys rozmawialismy o Mari Curie i ów
czlek stwierdzil ze odkryla ona promieniotwórczosc w ogóle. Pokazalem mu iz
jest w bledzie. Powiedzial do mnie. "Panie Lukaszu ta ksiazka klamie, to ja
mam racje". Nic dodac nic ujac. Ksiazka oczywiscie byla literatura fachowa.

Pozdrawiam
MdG