wielkosc MgSO4

Autor: Lukasz Kuzma <kuzma_at_mml.ch.pwr.wroc.pl>
Data: Thu 12 Jan 2006 - 14:02:35 MET

Mam maly problemik, czytam sobie o membranach nanofiltracyjnych. I jest
cus takiego.
"Nazwa nanofiltracja pochodzi stad, ze masie molowej 200 Da odpowiadaja
czastki o wielkosci 1 nm"
i jednoczesnie
"za membrany nanofiltracyjne uwaza sie takie, ktore charakteryzuja sie 97%
wspolczynnikiem retencji MgSO4(...)"

i tu mam problem - jaka wiekosc ma MgSO4 (bo masa czasteczkowa to 120) i
jaka jest wielkosc takiego ustrojstwa zwiazanego z czasteczkami wody, ile
takich czasteczek to moze wokol siebie na stale "przyczepic".
wole byc pewnym tego co czytam, ale to chyba jest najwlasciwsza droga do
wyjasnienia tej nieznacznosci.

pozdrawiam

Lukasz Kuzma