Re: Odsiarczanie ropopochodnych

Autor: Roman J. Faranski <faranski_at_poczta.onet.pl>
Data: Sun 26 Jun 2005 - 09:37:27 MET DST

> Natomiast mnie w tej chwili interesuje czy jest to metoda szybka (jaki
> orientacyjnie jest czas przebywania w bioreaktorze mieszaniny zasiarczonej
> (ok 5000 - 8000 ppm). A przedewszystkim jaki orientacyjnie jest koszt
> wdrozenia takiej technologii i czy jest to proces trudny do prowadzenia na
> mala skale (wydajnosc instalacji rzedu 0,5 m3/h).
> Ja przyznam sie szczerze jestem w takim wypadku za konwecjonalna metoda
> selektywnego utleniania do sulfonów, tym bardziej ze biologiem nie jestem
> raczej juz nie bede, no ale sa osoby które ten temat chca drazyc.

Witaj Rafale,

Nie jestes zbyt precyzjny, wiec nie ulatwiasz .....,
Jak zrozumialem, na wejsciu jest "Cos ..?" (jakies ropopochodne), ale Co
...?, i czy to "cos" w trakcie przyszlego procesu jest jednorodne, a jezeli
nie, jakiego rodzaju sq odchylenia ....,
Zrozumialem tez, ze to cos jest "zasiarczone" na poziomie 5000-8000 ppm,
(0,5-08 %), ... pytanie do jakiego poziomu "odsiarczenia" trzeba zejsc, zeby
bylo "cacy" , moze 1000, a moze 100, a moze 10 ppm bedzie wymaganym
stezeniem koncowym .....,
Kolejne pytanie, co to znaczy "zasiarczony", czy mowa o H2S, czy tez inne
postacie siarki (CS2, COS, merkaptany, tiole, itp, siarka koloidalna ....,
roznie to bywa)
Jedynie co jest w miare precyzyjne, to to, ze potencjalna instalacja ma miec
wydajnosc 0,5 m3/h, czyli przy ruchu ciqglym ok. 4.000 ton/rok. ...

Dla tej wielkosci instalacji w postepowaniu inwestycyjnym obowiqzujq tryby
uzyskania pozwolenie zintegrowanego, a to z kolei wyznacza procedury
postepowania przy jej realizacji ...,

Do rzeczy ...,
Zadanie jak kazde jest wykonalne. Wyobrazam sobie dwa symetryczne
perkolatory (bioreaktory) obrabiajqce material zanieczyszczony ...,
Ale, abym mogl napisac wstepny "draft", daj Rafale choc podstawowe dane,
czyli odpowiedz na pytania jak wyzej ....
I poprosze o post na "priva" faranski@poczta.onet.pl

Z tym, ze na najblizszy tydzien "wypadam", jestem poza "pocztq". W
poniedzialek, wtorek mam audit w W-wie (mieszkam w Krakowie), w srode jestem
we Wroclawiu, w czwartek w Walbrzychu, w piqtek w Tarnowie ....,
Moge do tego usiqsc od soboty (2.07) wzwyz ....

Uklony

Roman