Re: Odsiarczanie ropopochodnych

Autor: Rafal Wróbel <szybki912_at_poczta.onet.pl>
Data: Tue 28 Jun 2005 - 01:07:15 MET DST

From: "Roman J. Faranski" <faranski@poczta.onet.pl>
To: "Chemia popularnonaukowa." <chemfan@man.lodz.pl>
Sent: Sunday, June 26, 2005 9:37 AM
Subject: Re: Odsiarczanie ropopochodnych

> Witaj Rafale,
>
> Nie jestes zbyt precyzjny, wiec nie ulatwiasz .....,
> Jak zrozumialem, na wejsciu jest "Cos ..?" (jakies ropopochodne), ale Co
> ...?, i czy to "cos" w trakcie przyszlego procesu jest jednorodne, a
> jezeli
> nie, jakiego rodzaju sq odchylenia ....,
> Zrozumialem tez, ze to cos jest "zasiarczone" na poziomie 5000-8000 ppm,
> (0,5-08 %), ... pytanie do jakiego poziomu "odsiarczenia" trzeba zejsc,
> zeby
> bylo "cacy" , moze 1000, a moze 100, a moze 10 ppm bedzie wymaganym
> [...]

Witam

No wlasnie próbki tych "tajemniczych ropopochodnych" bede mial dopiero jutro
w poniedzialek. Odrzucam mozliwosci wystepowania w wiekszosci siarki w
postaci H2S (to sa przepracowane oleje wstepnie oczyszczone) raczej glównego
zródla siarki podejrzewam w postaci tioli, merkaptany. Docelowo udzial
siarki w tym ma nieprzekraczac 5 ppm (Dyrektywy UE w sprawie odzyskiwanych
olejów (napedowych?)). Ja jutro zleceniodawcy przedstawiam rys technologii
konwencjonalnej opartej o selektywne utlenienie tioli do sulfonów. Jednak
metody bilogiczne sa bardzo ciekawe tym bardziej ze to nowosc.

Pozdrawiam