Re: Odsiarczanie ropopochodnych

Autor: Rafal Wróbel <szybki912_at_poczta.onet.pl>
Data: Sat 25 Jun 2005 - 16:49:09 MET DST

From: "Roman J. Faranski" <faranski@poczta.onet.pl>
To: "Chemia popularnonaukowa." <chemfan@man.lodz.pl>
Sent: Thursday, June 23, 2005 9:01 AM
Subject: Re: Odsiarczanie ropopochodnych

>(...)
> Idea pomyslu najogolniej sprowadzala sie do koncepcji injekcji zloza
> bakteriami z grupy Rhodopseudomonasy, tzw. bakterie purpurowe, scislej
> (Rhodospirillacea i Thiorhodocaea), kultury te jak sie spodziewam winny
> miec
> tq wlasciwosc, ze w panujqcych warunkach zlozowych (zero swiatla,
> cisnienia
> do 30MPa, temperatura pow. 100 st. C) majq prawo stymulowac reakcje
> przejscia H2S zawartego w gazie, czy kropelkach ropy wypelniajqcych kamien
> [...]

Witam

Dziekuje za te informacje jednakze co do niektórych metod biologicznych
ogólnie mozna poczytac np tu:
http://www.natcogroup.com/Content.asp?t=ProductPage&ProductID=133
lub tu:
http://www.patentstorm.us/patents/6337204.html

Natomiast mnie w tej chwili interesuje czy jest to metoda szybka (jaki
orientacyjnie jest czas przebywania w bioreaktorze mieszaniny zasiarczonej
(ok 5000 - 8000 ppm). A przedewszystkim jaki orientacyjnie jest koszt
wdrozenia takiej technologii i czy jest to proces trudny do prowadzenia na
mala skale (wydajnosc instalacji rzedu 0,5 m3/h).
Ja przyznam sie szczerze jestem w takim wypadku za konwecjonalna metoda
selektywnego utleniania do sulfonów, tym bardziej ze biologiem nie jestem i
raczej juz nie bede, no ale sa osoby które ten temat chca drazyc.

Pozdrawiam
Rafal Wróbel