Re: odzyskiwanie Ag z elektroniki

Autor: Maciek <jumbo_at_poczta.fm>
Data: Tue 09 Nov 2004 - 22:33:59 MET

> Potem z roztworu wytrącić solą kuchenną chlorki ołowiu i
> srebra (cyna nie wytrąci się),

A nie lepiej po tym etapie zostawić zlewkę na słoneczku i poczekać aż AgCl sam się rozłoży? Potem już można spokojnie ekstrahować PbCl2 bez strat Ag.

Zastanawiam się jeszcze nad elektrolizą, tylko wydaje mi się że wtedy Ag wydzielało by się raczej w postaci szlamu.

Jak mówi kolega Kasperowicz "srebro jest zbyt tanie" :))) , ale właśnie dla treningu i zabawy...
Chemia to moje hobby i komercyjne jej zastosowania są na dalszym miejscu.

Ponad 400 tysiecy facetow szuka przyjaciolki, a moze czegos wiecej...
>>> http://link.interia.pl/f183b