Re: odzyskiwanie Ag z elektroniki

Autor: Andrzej Kasperowicz <andyk_at_spunge.org>
Data: Tue 09 Nov 2004 - 22:59:19 MET

> A nie lepiej po tym etapie zostawić zlewkę na słoneczku i poczekać aż
> AgCl sam się rozłoży?

To jest malo praktyczne, szczegolnie przy wiekszych ilosciach. Nawet zreszta
metoda z redukcja wodorem in statu nascendi jest troche zawodna i nie zawsze
calosc AgCl sie zredukuje, a co dopiero rozklad swiatlem slonecznym. :)
Bodajze najprosciej uzyskuje sie metaliczne Ag poprzez termiczny rozklad
AgNO3.

> Jak mówi kolega Kasperowicz "srebro jest zbyt tanie" :))) , ale właśnie dla treningu i zabawy...
> Chemia to moje hobby i komercyjne jej zastosowania są na dalszym miejscu.

W takim razie czekamy na rezultaty. Opisz jak sie Twoja zabawa zakonczyla. :)

ak