Re: jak zmierzyc smrod

Autor: Dominik <domin54_at_wp.pl>
Data: Sat 11 Sep 2004 - 21:39:28 MET DST

KO> I tu moje pytanie: jak zmierzyc smrod? Bo chyba bywa, ze cos nie truje, ale
KO> smierdzi. W dodatku odczuwanie zapachu to sprawa dosc subiektywna.
    Jedyne co mi przychodzi do glowy to olfaktometria
    (google -> olfactometry), ale ta raczej sluzy do porownywania
    intensywnosci zapachow. Moze gdyby pobrac probke powietrza, a
    pozniej rozcienczac ja, az do uzyskania progu wyczuwalnosci - i w
    ten sposob okreslic zawartosc skladnika, za duzo zachodu..
    wydaje mi sie, ze jesli to ma byc jednorazowe zbadanie stezenia smrodu, to
    najwygodniejsze i najbardziej wiarygodne bedzie GC.
    Milego dnia,
    Dominik.