Re: Tlenki

Autor: Krzysztof Jakubiec <jkrzys_at_wp.pl>
Data: Mon 03 May 2004 - 12:45:19 MET DST

Nie dalej jak 2004-05-02 21:42, Variat napisał:

> Dokładnie. Z tego co pamiętam aby mówić o wiązaniu jonowym różnica
> elektroujemności musi być większa niż 1,7. (nie jestem pewien) Ale ten typ
> wiązania ma wpływ, z tego co wiem na charakter tlenku, ale tu nie będę się
> rozwodził.
> Natomiast stan skupienia... Podejrzewam, że może mieć to związek z
> występowaniem wiązań metalicznych pomiędzy atomami metalu w tlenku. Jednak
> nie znalazłem potwierdzenia w literaturze jaką posiadam.

Oj chyba juz nie z metalami. Raczej jonowe. Ale nie bede sie
spieral. Ostatnio cos szwankuje moja zdolnosc logicznego myslenia.

Zreszta z tego co sie dowiaduje na Polibudzie w Gliwicach to
100 % jonowe wiazanie jest np w czwartorzędowych solach amoniowych.
(prof. Suwiński). A w takim np. CsF to jest nawet kilka procent udzialu
wiazania kowalencyjnego. Wiecej to by mogl Michal Krompiec poopowiadac.
Ale to by na pl.sci.chemia musialo pojsc, bo na ChemFanie
go nie widzialem.

> Krzysiu ty jak zwykle cyniczny. Wspominałem, że pomijamy wyjątki.

Sorry znowu czegos musialem nie doczytac. :-(

Krzysiek Jakubiec

--
"Czas nas uczy pogody" S. Soyka