Re: Tlenki

Autor: Variat <variat_at_interia.pl>
Data: Sun 02 May 2004 - 21:42:49 MET DST

> Może chodzi tu o rodzaje wiązań w rych tlenkach? W tlenkach niemetali są
one
stosunkowo słabo spolaryzowane, a w tlenkach metali - bardzo silnie. Nie
wiem nawet, czy niektórych z nich nie zaliczymy już do wiązań jonowch.

Dokładnie. Z tego co pamiętam aby mówić o wiązaniu jonowym różnica
elektroujemności musi być większa niż 1,7. (nie jestem pewien) Ale ten typ
wiązania ma wpływ, z tego co wiem na charakter tlenku, ale tu nie będę się
rozwodził.
Natomiast stan skupienia... Podejrzewam, że może mieć to związek z
występowaniem wiązań metalicznych pomiędzy atomami metalu w tlenku. Jednak
nie znalazłem potwierdzenia w literaturze jaką posiadam.
Problem wydaje się być banalny, przecież jest oczywisty, ale...
Owe pytanie pochodzi ze zbioru zadań K. Pazdry. Zadała mi je znajoma i wbiła
mi klina, ale cóż człowiek uczy się całe życie.

Natomiast nie dalej jak 2004-05-02 12:57, Krzysiu napisał:

> Grzesiu a N2O5 lub P2O5 to tez sa gazy? ;-)
Krzysiu ty jak zwykle cyniczny. Wspominałem, że pomijamy wyjątki.

Grześ