RE: ?ywnosc w mikrofali

Autor: Michal Sobkowski <msob_at_ibch.poznan.pl>
Data: Fri, 30 Apr 2004 14:40:11 +0200

At 14:20 2004-04-30 +0200, Witek Mozga wrote:

>[...] Tylko ciekawe na jaka skle odbywa sie ten proces, bo jesli
>rzeczywiscie sie odbywa i centra chiralnosci w pozywieniu
>epimeryzuja, to rzeczywiscie niedobrze.

Scirus na hasło "microwaves+racemization" jako najnowszš wyrzucił mi pracę,
gdzie mikrofale stosowano w celu *uniknięcia* racemizacji podczas hydrolizy
białek!
http://www.scirus.com/srsapp/search?q=microwaves+racemization&cn=all&t=all&co=AND&q=&cn=all&t=all&fdt=1930&tdt=2005&dt=all&ff=all&ds=jnl&sa=all&g=a

Food Chemistry
Volume: 74, Issue: 2
Racemization of amino acids during classical and microwave oven hydrolysis
­ application to aspartame and a Maillard reaction system
Stenberg, Marianne; Marko-Varga, György; Öste, Rickard pp. 217-224

Pełen tekst (jeœli masz dostęp do Biblioteki Wirtualnej Nauki):
http://vls.icm.edu.pl/cgi-bin/sciserv.pl?collection=elsevier&journal=03088146&issue=v74i0002&article=217_roaadcaaamrs&form=pdf&file=file.pdf

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań