RE: ?ywnosc w mikrofali

Autor: Witek Mozga <mozga_at_trimen.pl>
Data: Fri, 30 Apr 2004 14:20:58 +0200

> My lę, że chcielibyćmy raczej zobaczyć artykuł na ten temat
> opublikowany w recenzowanym czsopi mie naukowym...

No wlasnie, jak usłyszalem z ust lekarza, że mleka nie powinno sie
podgrzewac w mikrofali, to pomyslalem sobie: A to niby dlaczego?
Znowu jakies zabobony wprowadzaja. Zywnosc niezdrowa, mikrofalowki
tez. Co mi tu bedzie sie jakis lekarz mądrzył, ja wiem lepiej. Zaraz
go tu usadze :). Wiec prowokacyjnie pytam, a to niby dlaczego. A on
mi mowi, ze aminokwasy podobno racemizuja. I cala moja pewnosc siebie
prysnela jak banka mydlana, bo faktycznie w literaturze chmicznej az
roi sie od publikacji, gdzie przy uzyciu mikrofal daje sie
przeprowadzic takie reakcje, o ktorych normalnie nie ma mowy.
Potulnie pokiwalem ze zrozumieniem glowa i z "usadzania" nic nie
wyszlo :) Tylko ciekawe na jaka skle odbywa sie ten proces, bo jesli
rzeczywiscie sie odbywa i centra chiralnosci w pozywieniu
epimeryzuja, to rzeczywiscie niedobrze.

--
Witek
http://www.trimen.pl/witek/