Re: chemia kwantowa w przyjemnej formie :)

Autor: Lukasz Kuzma <kuzma_at_mml.ch.pwr.wroc.pl>
Data: Thu, 29 Apr 2004 21:50:11 +0200 (CEST)

>A co maja tachiony wspolnego ze spleceniem kwantowym? :)
ano.. chyba maja... a podobno tak sie przypuszcza.
wyobraz sobie ze masz czastke o spinie calkowitym(np 1), ktora rozbijasz
na dwie inne czastki, jedna o spinie 1/2, a wiec druga musi rowniez miec
spin 1/2. te dwie czastki rozdzielasz sobie na odleglosc kilku lat
swietlnych... i tutaj jest podobno rola dla tachionow, aby miedzy tymi
dwoma czastaki informacje przekazywac... mamy kwanty (spin ma cos chyba
wspolnego z kwantami) i mamy tachiony...
tak mi to kiedys tlumaczono... (ladnych kilka lat temu, Armandzie! moze ty
dokladniej pamietasz)
ale... ja nie jestem specem od tachionow, tak sobie tylko smece :-))

>Podobnie moze byc ze splatanymi czastkami, to tylko 2 konce czegos
>wiekszego, czego my naszymi zmyslami nie jestesmy w stanie ogarnąć.
Witku, byc moze masz racje, ale na razie i tachiony maja prawo istniec...

Lukasz Kuzma
Wydzial Humanistyczno-Spoleczny
Akademia Techniczno-Humanistyczna
w Bielsku-Bialej