Re: Toluen/ i jeszcze cos ...na temat

Autor: Roman Salbert <romis_at_klub.chip.pl>
Data: Thu, 22 Apr 2004 21:24:25 +0200

> swietna dystkusja sie wywiazala, cieszy mnie ze chociaz raz zapodalem
> "temat" i tyle ludzi w nim uczestniczylo,
> ale smuci mnie ze jakos nic sie nie dowiedzialem o samej ototoksycznosci
> toluenu i moze innych zwiazkow
> ok
> zatem nie pozostaje nic innego jak kolejny raz usiąśc w czasie pracy i
> szperac w necie ;-)

na stronie http://www.atsdr.cdc.gov/toxprofiles/tp56.html

jest bardzo dużo do poczytania o toksyczności toluenu, czybko przeglądając
znalazłem coś dla Ciebie:

"Studies of occupationally exposed workers also indicate that chronic
exposure to average concentrations as low as 30-130 ppm damages hearing and
color vision presumably involving, at least in part, effects on neurological
components of these systems (Abbate et al. 1993; Morata et al. 1997; Zavalic
et al. 1998a, 1988b, 1988c). Hearing loss has also been reported in
laboratory animals exposed to 700-1,500 ppm toluene (Campo et al. 1997;
Johnson and Canlon 1994; Lataye and Campo 1997; Pryor et al. 1984b)."
Wiec, jak jeszcze chcesz słuchac spiewu ptaszków to skończ z tym wdychaniem
toluenu ;-)

Romek