Re: Toluen/ i jeszcze cos ........

Autor: Variat <variat_at_interia.pl>
Data: Thu, 22 Apr 2004 21:23:10 +0200

> Jeszcze dalej sczegolowy przepis chyba 3 stopni oczyszczania i
krystalizacji tak otrzymanej heroiny...
Takie informacje można uzyskać bez większego problemu. Mogę dodać tu taką
książkę z 1953r. o preparatyce lekarstw. Bardziej szczegółowego przepisu
produkcji środków odurzających nie da się stworzyć.

> Dzisiaj uczciwie nie poddalbym sie lustracji, bo byl okres, gdy bylem
seksot
(tajny wspolpracownik, ekspert, SB i UOP).
Roman czego ty nie robiłeś w życiu? Może za parę mail dowiemy się, że
maczałeś paluchy w produkcji aerożelu, albo pomagałeś Pakistanowi przy
produkcji bomby atomowej? (nie kpie z ciebie, po prostu coraz bardziej mnie
zadziwiasz, czy ty masz czas na spanie ze dwie godziny dziennie?)

> Uwazam, ze Chemik tak jak i lekarz winien skladac przysiege. Jest to
"wiedza" ktora moze bardzo ludziom pomoc, a wykorzystywana ze zlq intencjq
byc bardzo szkodliwa.
ŚWIĘTE SŁOWA zgadzam się w każdym calu. Dobrze wykształcony i świadomy
chemik to skarb i zagrożenie. Powinna istnieć etyka zawodu chemika.

> A gdy "zbacza"winien byc szczegolnie ekstra ukarany. Na to sie zgadzam.
I tu też się zgadzam. Nie mieści się w mojej głowie, jak świadomy,
odpowiedzialny chemik może szkodzić innym ludziom. Chęć zysku to za małe
wytłumaczenie dla mnie.

> Po mojemu - albo Wszystko, albo Nic...
Może nie wszystko da się mierzyć w kolorach bieli i czerni, ale założenie
jest bardzo słuszne i warte wprowadzenia w życie.

----------------------
Żyjemy w państwie gdzie stanowisko urzędnicze to władza, a nie misja
służenia obywatelom.
Ubolewam nad tym, ale nie widać na horyzoncie możliwych zmian.

Inną perełką urzędniczą, a dokładnie z ministerstwa edukacji narodowej, jest
programu nauczania w klasie technikum chemicznego przedmiotu analiza
instrumentalna. W programie jest 12 jednostek lekcyjnych poświeconych NMR, z
tego co pamiętam 6 ASA, 6 polarografi. Wszystko było by dobrze gdyby program
przewidywał tylko teorię, ale on obejmuje wykonywanie analiz na aparaturze.
Ja pytam jaką szkołę średnią stać na zakup i utrzymanie aparatury NMR czy
ASA?
Po prostu urzędnik żyje w innym świecie niż my wszyscy szarzy ludzie -
obywatele. Ale on otrzymuje za swoje wymysły pieniądze z naszych podatków, a
to mi bardzo nie pasuje.

Z poważaniem

Grzegorz Tomaszewicz