Re: zadania

Autor: folwareczek <xmike1_at_tenbit.pl>
Data: Mon, 19 Apr 2004 23:34:58 +0200

Hello Monika,

M> witajcie
M> zapisalam sie na ta liste poniewaz moi znajomi zwrocili uwage iz sa tu
M> poruszane tematy nie tylko z chemi ale rowniez powiazane z zywnoscia a ja
M> studiuje obecnie na trzecim roku technologii zywnosci, mam jednak inny
M> problem sprawdzam zadanie z 2 klasy liceum i mam pewne watpliwosci a nie
M> chcialabym aby okazalo sie iz robie to zle wiec prosze o pomoc w podaniu
M> poprawnej odp, mimo iz wam pewnie beda wydawaly sie te zadania banalne ale
M> zrozumcie ja z chemia jako "zadania itp" mialam do czynienia tylko przez 1
> [...]

zadanie nr 2 :

Fe + S -> FeS

ze stosunku mas molowych wychodzi ze :

56g zelaza reaguje z 32 gramami siarki wiec
200g zelaza reaguje z x gramami siarki

56 32
- = - => x = 114 g.
200 x

a wiec z 200 gramami zelaza przereaguje tylko 114 gram siarki.
odp. nie przereagowalo jedynie 86g siarki.

a co do zadania nr 1 to nie rozumiem za bardzo tego zadania, wiec nie
rozwiazuje bo moze byc zle :)
-------
Pawel W.