Re: Kształcenie, dalsza droga nauki

Autor: Pawel Pawlowicz KCh <Paw-p_at_OZI.AR.WROC.PL>
Data: Mon, 19 Apr 2004 18:36:10 +0100
Message-Id: <200404191635.SAA16456@karnet.ar.wroc.pl>
Content-type: text/plain; charset=US-ASCII

Nieco offtopicznie.
Niedawno wpadl mi w rece dokument dotyczacy "pracy z uczniem
zdolnym" opracowany w Dolnoslaskim Kuratorium Oswiaty, chyba
na podstawie wskazowek z "gory". Wynika z niego, ze "uczen
zdolny" to nie ten, ktory ma wrodzone zdolnosci, a juz bron Boze
jesli sa one poparte zainteresowaniami. Takiemu, co ma wrodzone
zdolnosci nie warto pomagac, i tak da sobie rade. "Uczen zdolny"
to taki, ktorego zdolnosci nalezy wykreowac w oparciu o jego
inteligencje, ale nie ta, ktora mierza testy na inteligencje, te
bowiem mierza tylko inteligencje matematyczno-logiczna, a
przeciez sa inne rodzaje inteligencji. Nawet wymieniono te inne
rodzaje, np. "inteligencja sportowa" (stawiam piwo kazdemu, kto
dziesiec razy powie "inteligencja sportowa" i nie wybuchnie
smiechem).
Kuratorium urzadzilo cykl szkolen wdrazajacy program "pracy z
uczniem zdolnym".
Zyjemy w ciekawym kraju.

Pozdrawiam,
Pawel
Received on Mon 19 Apr 2004 - 18:35:45 MET DST

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.2.0 : Mon 05 Mar 2012 - 13:13:53 MET