Re: Dreszczowce nie tylko Romana ...

Autor: Andrzej Kasperowicz <andyk_at_spunge.org>
Data: Sat, 17 Apr 2004 14:26:34 -0500 (CDT)

> Czy to jest dalszy ciąg dreszczowców ROMANA?? Myślę, że niekoniecznie!!
> Ponieważ klub ChemFan jest klubem miłośników chemii, więc może powinniśmy
> wszyscy zebrać swoje nietypowe "doświadczenia" z chemią, tak abyśmy mogli
> stworzyć zbiór laboratoryjnych przestróg dla innych (czego nie należy robić,
> czym grozi nieprzestrzeganie w laboratorium pewnych zasad, czym skończyło
> się dane zdarzenie i czym mogło się skończyć). Można to byłoby zrobić mniej
> barwnie niż robi to Roman, ale proponowane przeze mnie informacje powinno

Z drugiej strony opis barwny zwraca wieksza uwage czytelnika i latwiej sie
takie anegdoty zapamietuje, niz suche przekazy i przestrogi. Byc moze lepiej w
tabelce umiescic streszczenie/podsumowanie wydarzenia, a oddzielnie pelny
opis.

Pare lat temu chcialem zalozyc taki dzial, ale jeden z chemfanow, ktorego na
priva zapytalem czy chcialby przedstawic opisy wydarzen, ktrore mialy miejsce
w jego laboratorium, nie byl do tego pomyslu entuzjastycznie nastawiony, wiec
odlozylem zamiar utworzenia tego dzialu na blizej nieokreslona przyszlosc.

Problemem zapewne jest to, ze nie kazdy chcialby z imienia i nazwiska oraz
nazwy instytucji "chwalic" sie takimi wydarzeniami, ale nawet i anonimowa
publikacja bylaby rozpoznawalna dla osob bioracych udzial w danym wydarzeniu i
moglaby powodowac wsrod nich jakies wewnetrzne tarcia i scysje, gdyby np. z
umieszczonego opisu wynikala wina drugiej osoby (nie tej, ktora zdarzenie
opisala i nadeslala), stad m.in. sie prawdopodobnie bierze niechec do
publicznego opisywania takich wypadkow.

> Co sądzicie o mojej propozycji?

Juz od lat jestem za, tylko obawialem sie, byc moze blednie, ze chetnych do
publikowania tego typu materialow bedzie zbyt malo.

Jaka proponujecie nazwe dla tego nowego dzialu?

ak