Autor: Łukasz M. Czajkowski (wukasch_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 03 Mar 2004 - 15:44:54 MET

    Witam, mam pytanie odnosnie chemi praktycznej. Zakupilem ostanio 9 tomowy komplet bardzo ladnie wydanych basni. Kupilem w bibliotece po kasacji. Ksiazki sa w doskonalym stanie, swietnie nadaja sie na prezent (w moim przypadku ślubny) ale niestety posiadją fioletowe pieczątki biblioteczne. Szukalem w literarurze i nigdzie nie znalazlem sposobu ich wywabienie, nauczyelme sie jak usuwac żółte plamy z papieru, grzyby i bakterie ale nie pieczątki. Próbowałem roztworem podchlorynu sodu ale pozostaja zólte plamy i tusz bardzo kiepsko schodzi. Czy znacie jakaś rozsądna metode możliwa do przeprowadzenia w domu lub słabo wyposarzonym laboratorium.

Pozdrawiam
Łukasz
GG1855273