Autor: Łukasz Biernacki (lukasz.brn_at_wp.pl)
Data: Wed 11 Feb 2004 - 22:54:38 MET

 Wiem, ze KMnO4 jest
> jego sola, ale calosc wydaje mi sie dziwna, bo slyszalem tylko o kwasach
> niemetali i polmetali. Czy istnieja tez inne kwasy metali?
oczywiście. niektore metale bloku d tworza zarowno wodorotlenki jak i kwasy. jest to spowodowane porównywalną trwałością wiązania (MeO-H(+)) i (Me-OH(-)). i tak np. Mangan moze tworzyc na różnych stopniach utlenienia zarówno kwas jak i zasade (wyjątek (+4) - jest amfoteryczny). TO samo jest z Chromem który na +2 jest zasadowy, na +3 amfoteryczny a na + 6 jest kwasowy.

Łukasz Biernacki