Autor: Arkadiusz Skwarek (arkadys1_at_wp.pl)
Data: Mon 09 Feb 2004 - 22:17:14 MET

Konrad Rybacki wrote:

> Jako nowy użytkownik witam wszystkich miłośników chemii!
> Przy okazji: dokonałem niedawno bardzo :-( smutnego odkrycia.
> Mianowicie, udałem się parę dni temu do pobliskiego sklepu POCH z
> zamiarem kupna paru straszliwych trucizn (np. kwasu octowego, węglanu
> sodu itp.). Niestety pani z obsługi powiedziała,

POCh na Mełgiewskiej? Pani Ania :)

  że większości z
> odczynników o jakie prosiłem nie może sprzedać osobie fizycznej. Jeśli
> chcę je kupić, to tylko na firmę. Wszystko ze względu na jakąś tam
> ustawę o zapobieganiu narkomanii i inne bzdury. Chodzi przecież o to,
> żeby jakiś zaćpany, trzęsący się narkoman przypadkiem nie próbował
> pokątnie produkować amfetaminy albo innych trucizn.

Wiesz, nie tylko. Poważny pan w garniturze i z aktówką też może produkować syf. Inna sprawa to zawartość tej listy...

Ostatecznie, w
> naszym kraju nie ma doskonale zorganizowanej mafii, zatem główne
> zagrożenie stanowią szarzy obywatele :-<.

Hmm, według raportu CBŚ w Polsce działa 350 gangów, coraz lepiej zorganizowanych, "przestępczość w Polsce wchodzi w fazę dojrzałą".

> Mieszkam w Lublinie. Pamiętam taką sytuację, że znajomemu z Tarnowa nie
> chcieli sprzedać H2SO4 w jego rodzninnym mieście. Sam całkiem niedawno

U mnie jest tak samo jak u Ciebie, też mieszkam w Lublinie. :) Tylko mam szczęście znać ludzi z POCHu więc tylko dzięki temu udało mi się kupić litr kwasu ortofosforowego do odkamieniania pralki i zapuszczonego niemożebnie przez poprzednich właścicieli sedesu. Ale gdybym ich nie znał, zostałbym odesłany z kwitkiem, zresztą gdybym chciał kupić kwas octowy lub bezwodnik to mimo tej znajomości bym go nie dostał, bo w razie czego oni mieliby problemy. Zaniedługo wodę destylowana też wpiszą na listę jak jakiś głąb z ministerstwa dowie się, że używa się jej przy produkcji narkotyków...

Pozdrawiam
Arkady