Autor: Konrad Rybacki (lchem_at_s1.gim13.lublin.pl)
Data: Mon 09 Feb 2004 - 21:49:59 MET

Jako nowy użytkownik witam wszystkich miłośników chemii!

Przy okazji: dokonałem niedawno bardzo :-( smutnego odkrycia. Mianowicie, udałem się parę dni temu do pobliskiego sklepu POCH z zamiarem kupna paru straszliwych trucizn (np. kwasu octowego, węglanu sodu itp.). Niestety pani z obsługi powiedziała, że większości z odczynników o jakie prosiłem nie może sprzedać osobie fizycznej. Jeśli chcę je kupić, to tylko na firmę. Wszystko ze względu na jakąś tam ustawę o zapobieganiu narkomanii i inne bzdury. Chodzi przecież o to, żeby jakiś zaćpany, trzęsący się narkoman przypadkiem nie próbował pokątnie produkować amfetaminy albo innych trucizn. Ostatecznie, w naszym kraju nie ma doskonale zorganizowanej mafii, zatem główne zagrożenie stanowią szarzy obywatele :-<.

Mieszkam w Lublinie. Pamiętam taką sytuację, że znajomemu z Tarnowa nie chcieli sprzedać H2SO4 w jego rodzninnym mieście. Sam całkiem niedawno kupiłem w Krakowie kwas octowy. Możliwe więc, że przepisy ustalane są lokalnie, albo w różnych miastach inaczej interpretowane. Jak jest u Was z zaopatrzeniem? Czy można jeszcze cokolwiek legalnie kupić?

Pozdrawiam, Konrad Rybacki.