Autor: Rafał Wróbel (szybki912_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 06 Feb 2004 - 10:12:59 MET

> Przepraszam -mam pytanie jakie stężenie chlorków powoduje kompleksowanie a
> co za tym idzie brak możliwości strącani a cynku w środowisku o pH 8.5 do
> 9.5
> M Rusin

Stara technologia cynkowania alkalicznego mowi ze przy sporzadzania kapieli nalezy: rozpuscic 90 - 110g/dm3 NaOH nastepnie powoli dodawac ZnO tyle aby stezenie cynku wynosolo 8 - 10g/dm3. Waznym parametrem jest stosunek NaOH do Zn ktory powinien wynosic 9. Zapewnia on kompleksowanie zynku do Na2[Zn(OH)4]. Ddaje sie jeszcze cynianu sodu Na2SnO3 (ktory nalezy przygotowywac na swiezo) ale to tylko po to by polepszyc wyglad powloki osadzanej.

Pozdrawiam

Rafal Wrobel