Autor: Stanisław Popiel (popiels_at_wp.pl)
Data: Thu 05 Feb 2004 - 22:48:12 MET

> Miałem okazję w ciągu zeszłego roku pracować przy utlenianiu sulfidów do
sulfotlenków za pomocą wody utlenionej, w obecności katalizatorów.
> Ciekawe jest to, ze było to utlenianie stosowane przy syntezie polimerów
> przewodzących. Chętnie podzielę się tą nieskomplikowaną wiedzą.
> Wojtek

  Utleniałem "swój" sulfid za pomocą H2O2, nadsiarczanu amonowego, podchlorynu sodowego, mononadsiaczanu potasowego (sól potasowa kwasu Caro czyli Oxone), nadtlenku t-butylu, kwasu nadoctowego, bezwodnika chromowego, kwasu azotowego, nadboranu sodowego, ale nigdy z udziałem katalizatorów, choć wiem, że jest sporo prac, w których stosuje się przeróżne katalizatory. Jeśli mógłbyś podać metodykę takich badań - byłbym wdzięczny. Można na mój prywatny: popiels_at_wp.pl
          Serdecznie pozdrawiam,
            Stanisław