Autor: Lukasz Kuzma (kuzma_at_mml.ch.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 05 Feb 2004 - 16:03:18 MET

>No ale równoważność masy i energii nadal obowiązuje, więc defekt masy chyba
>jednak powinien występować. Nawet majaczy mi się, że zostało to potwierdzone.
tak, tylko zakladasz ze masa zamienia sie w energie i odwrotnie, a tutaj jedna forma energii, nazwijmy to energia potencjalna elektronow, zamienia sie w energie drgan calych molekul. czyli energia elektronowa->energia kinetyczna. Nie potrzebujemy miec ubytku masy.

ale szukalem sobie w mysli gdzie moglaby masa uciec i jedyne co mi przyszlo do glowy to ze przed reakcja, elektrony w wyzszym stanie energetyczncym sa nieco szybsze i i ubytek masy bylby zwiazany z terioa wzglednosci einsteina. Zmiana masy spowodowana zmiana szybkosci elektronu.

Lukasz Kuzma
Wydzial Humanistyczno-Spoleczny
Akademia Techniczno-Humanistyczna
w Bielsku-Bialej