Autor: Witek Mozga (mozga_at_trimen.pl)
Data: Thu 05 Feb 2004 - 15:28:24 MET

> Podobnie z en. elektyronow, z wyzszego poziomu
> energetycznego spadaja na nizszy wydzielajac cieplo.

No wlasnie, i nie jestem pewien czy zmiany energii elektronow, na skutek wytworzenia wiazania atomowego nie moga byc przyczyna defektu masy. Czesc masy zostaje zużyta na oddzialywania. Oczywiscie jest to ilosc niemierzalna klasycznymi metodami. Sugeruje sie tu analogia do kwarkow. Pojedynczy kwark bylby kilka razy ciezszy od protonu, tymczasem proton zlozony jest az z 3 kwarkow. Ubytek masy odpowiada za utworzenie wiazania miedzy kwarkami. Nie wiem czy analogia jest dobra, bo w swiecie kwantowym obowiazuja ZUPEŁNIE inne prawa niz w "normalnym".

--
Witek
http://www.trimen.pl/witek/