Autor: Andrzej Kasperowicz (andyk_at_spunge.org)
Data: Wed 04 Feb 2004 - 02:00:14 MET

O tych bakteriach jest rysunek na w Chemicznym "Hihocie": http://chemfan.pg.gda.pl/Chemiczny_Hihot/Co_Pija_Bakterie.html

> Mialem przygody na granicy, i jeszcze kilka innych atrakcji, ... - proza
> zycia.

Hehe, Twoje opowiesci moga sie przydac na jakies zakrapiane etanolem imprezy chemikow, zaloze sie, ze sam na takich to wszystko opowiadasz. :) Jesli o mnie chodzi to mozesz co jakis czas na ChemFanie cos takiego napisac, gdy Ci sie cos jeszcze przypomni - przynajmniej bedzie wesolo. ;)

> Ja zas spasowalem - poki nie ma inwestora, jest to tylko gra bez pilki,
> takie tam bicie "piany",

Czyli nic z tego nie wyszlo.
ZTCP w KCh pisano, ze obawiano sie o zloza ropy, gdy chciano zastosowac (najwyrazniej inne niz Twoje) szczepy bakterii pseudomonas do utylizacji ropy rozlanej w wyniku uszkodzen tankowcow. Chyba zadne eksperymenty z Pseudomonas nie wyszly poza laboratorium? Czy gdziekolwiek na swiecie przerabiano na masowa skale wegiel kamienny na plynne weglowodory? Czy te bakterie przezylyby odizolowane w pokladach wegla - co jeszcze oprocz weglowej pozywki potrzebuja do zycia?
A te muly weglowe - jesli bakterie produkowalyby lotne weglowodory to jak wyobrazales sobie pozyskanie tych weglowodorow? Zostalby IMHO sam asfalt, a najscenniejsze frakcje znalazlyby sie w atmosferze.

ak