Autor: Roman J. Farański (faranski_at_poczta.onet.pl)
Data: Mon 02 Feb 2004 - 20:59:08 MET

> Inna sprawa jest to, ze CaCl2 jest znacznie bezpieczniejszy dla srodowiska
> niz NaCl czy KCl (powoduje slabsze zasolenie gleb, rosliny w wiekszych
> ilosciach wykorzystuja Ca2+ niz Na+, poza tym Ca2+ latwiej jest wiazany z
> kompleksami glebowymi).
>
> Kazik Warmiński

O to wyjqtkowo zly "strzal".
Chlorek wapnia ma odczyn silnie kwasny (ulega hydrolizie, sol slabej zasady i silnego kwasu).
Pomijajqc to, ze splukiwany wodami opadowymi, czy roztopami bedzie silnie zakwaszal okoliczne gleby,
- to jeszcze do tego jest silnym, agresywnym czynnikiem korozyjnym.

Ja, swoim samochodem tras tak odladzanych unikalbym jak ognia .....,

Juz widze stan "progow" i blach - po takiej kuracji ....,

Roman