Autor: Bartosz Burger (bartosz.burger_at_wp.pl)
Data: Sun 01 Feb 2004 - 18:28:29 MET

Dzien dobry mam pewne zadanie ktorego nie umiem dokonca rozwiazac Bardzo lubie chemie i sie nia interesuje choc mam dopiero 14 lat. Chcialbym prosic o Wyjasnienie jak i Wykonanie ponizszego zadania. Nie jest to PRACA DOMOWA!

W roztworze chlorku cynku,ZnCl 2, na jeden jon chlorkowy przypadaja 34 czasteczki wody.Ustal stezenie procentowe tego roztworu.

Zncl2 ---> Zn2+ + 2Clskoro
 na jeden jon Cl- przypadają 34 cząsteczki wody to na dwa jony (powstałe z rozpadu jedna cząsteczki) mamy 2*34=68 cząsteczek wody skoro jedna cząsteczka ZnCl2 wazy 65+2*35,5=136u a jedna cząsteczka wody 18u to wiemy ze na 136g substancji przypada 18*68=1224g wody a wiec 1224+136=1360g roztworu
stad x g substancji przypada na 100g roztworu

x=136*100/1360=10
stężenie jest 10%

pozdrawiam Bartek Burger