Autor: Łukasz Biernacki (lukasz.brn_at_wp.pl)
Data: Sun 01 Feb 2004 - 18:26:16 MET

> Dzien dobry mam pewne zadanie ktorego nie umiem dokonca rozwiazac
> Bardzo lubie chemie i sie nia interesuje choc mam dopiero 14 lat.
> Chcialbym prosic o Wyjasnienie jak i Wykonanie ponizszego zadania.
> Nie jest to PRACA DOMOWA!
>
> W roztworze chlorku cynku,ZnCl 2, na jeden jon chlorkowy przypadaja 34
czasteczki wody.Ustal stezenie procentowe tego roztworu.

> Bardzo bym prosil o dos jasne wytlumaczenie i rozwiazanie zadania.
>
> Z gory dziekuje!

To bardzo fajnie że zainteresowanie rośnie już w gimnazjum :)

a teraz zadanie:
Związek ZnCl2 zdysocjuje pod wplywem wody na 1jon Zn(2+) i 2Cl(-). W tersci zadania mamy podane ze na
1jon chlorkowy przypada 34 cząsteczek wody czyli 35,5g Cl --> 34*18=612g
  mamy dwa jony chlorkowe wiec
   2-35,5=71 g (Cl-) -----> 2*612=1224 (H20) i teraz mozemy wyliczyc setzenei procentowe:

Cp=ms / ms + mw
ms=2*35,5*65=136