Re: NMR jako mikroskop.

Autor: Wojciech Szczepankiewicz <wojtex_at_polsl.gliwice.pl>
Data: Sun, 18 Jan 2004 19:16:02 +0100

Andrzej Kasperowicz wrote:

> Ano zle.
> Nic tam nie jest napisane o uzywaniu jako mikroskopu.

Powstaje pytanie, jak uzyskać powiększenie. O ile wiem, próbki pracujące
na procie muszą mieć objętość ułamka centymetra sześciennego, a ilość
substancji powinna być reżdu miligramów, aby udało się uzyskać sygnał
protonowy. Wydajem mi się, że w pojedynczych komórkach jest za mało
substancji, aby powstał czytelny sygnał.

Wojtek