Re: NMR jako mikroskop.

Autor: Stanisław Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Fri, 16 Jan 2004 20:01:44 +0100

> Dlaczego NMR w wydaniu medycznym nie jest powszechnie wykorzystywany jako
> mikroskop o duzej mocy? Przeciez zamiast np. dokonywac biopsji, zeby
obejrzec
> patologicznie zmieniona tkanke pod mikroskopem moznaby zobaczyc jej obraz
'in
> situ' wlacznie z zawartoscia pojedynczej komorki z uzyciem NMR > jest
napisane:
> "Stosując NMR możemy także praktycznie bez ograniczeń powiększać sobie
dowolny
> interesujący nas fragment obserwowanego przedmiotu."

> [...]
    Panie Andrzeju, wydaje mi się że jest Pan w błędzie: niedawno okazało
się że, pewna osoba z mojej rodziny ma oponiaka (guz na oponie mózgowej) i
szukałem możliwie najlepszych specjalistów od usunięcia tego guza. I wtedy,
dobry polski neurochirurg poprosił mnie o przyniesienie zdjęć z tomografii
komputerowej i NMR. Zdjęcia z tomografii miałem, ale najbliższy aparat
robiący dokładne zdjęcia mózgu był w Białymstoku (najbliższy dla osoby
mieszkającej w okolicach Suwałk). A skoro w Białymstoku jest medyczny aparat
NMR, to w takiej np. Warszawie jest ich kilka.
    Stanisław